İstanbul İl Müftülüğüne Doç Dr. Emrullah TUNCEL görevlendirildi
İstanbul İl Müftülüğü görevine Emrullah TUNCEL görevlendirildi.

İstanbul İl Müftülüğü görevine Emrullah TUNCEL görevlendirildi.
Emrullah TUNCEL Kimdir?
DOÇ. DR. EMRULLAH TUNCEL
1981 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Hafızlığını tamamladıktan sonra kıraat, klasik Arapça ve İslami ilimler eğitimi aldı. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalında “Arap Dili ve Belagatında Mübalağa” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını; aynı enstitünün Tefsir Anabilim Dalı’nda “Ebû Ca'fer et-Tûsî ve Fahreddin er-Râzî'nin Tefsirleri Bağlamında Ebü'l-Kâsım el-Belhî'nin Kur'an'a Yaklaşımı” başlıklı tezi ile Doktorasını tamamladı. 2024 yılında Kur’an-ı Kerim Okuma ve Kıraat İlmi Anabilim Dalı’nda doçent oldu.
Çalışma Alanları: Kur'an İlimleri, Kıraat, Tecvit, Tefsir, Kur'an Eğitimi, Hafızlık, Din Eğitimi.
BİLİMSEL/AKADEMİK ÇALIŞMALARI:
KİTAPLAR VE KİTAP BÖLÜMÜ
1) Ebü'l-Kâsım el-Belhî (Kâ‘bî)'nin Kur'an Ayetlerini Yorumlama Usûlü
2) Kur’an Öğretiminde Metodoloji (Strateji-Yöntem ve Teknikler)
3) Harf Telaffuzu Ses Kullanımı ve Okuyuş Keyfiyeti Açısından KIRAAT/TİLAVET USULLERİ
4) Hasan b. Ali el-Ahvâzî'nin Taksimatına Göre Kırâat Üslupları
HAKEMLİ DERGİLERDE YAYINLANMIŞ MAKALELERİ
1) Kur’an Tilavetinde ve Kıraat İlminde İşbâ‘ (2023)
2) Uluslararası İlahiyat Programı (UİP) Öğrencilerinin Kur'an Okuma ve Tecvid Dersine Yönelik İlgi, Hazırlık, Algı, Tutum ve Beklentileri -MÜİF Ölçeğinde- (2023).
3) “Örgün Eğitim Eşliğinde Hafızlık Deneyimine Dair Nitel Bir Araştırma (2022).
4) Kur’an Tedrisatında Harf Taliminin Önemi ve Usûlü (2021).
5) İlk Dönem Tecvid Eserlerinin Teşekkülünde Lahn Olgusunun Etkisi (2020).
6) Ebü’l-Kāsım el-Belhî’nin Kıraatlere Yaklaşımı (2020).
ULUSLARARASI SEMPOZYUM TAM METİN BİLDİRİ
1) “İlahiyat Öğrencilerini Mesleki Hayata Hazırlama Bağlamında Kur'an Okuma Becerisini Geliştirmenin Önemi ve Usulleri”, Uluslararası Sempozyum: Türkiye’de Üretilen Dini Bilginin Din Hizmetlerine Katkısı ve Diyanet Akademisi, Ekim, 2024.
2) “Allah ve Rasülüne Vefanın En Müşahhas Örneği: Kur’an’a Vefa”. Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Vefa Toplumu Tam Metin Kitabı (Ekim 29-31, 2021). (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2022), 288-318.
3) “Nitelikli Kur’an Tilavetinin ve Eğitiminin Önündeki Engeller ve Çözüm Yolları”. 8th International Conference on Social Sciences and Humanities (ISPEC-2021) Tam Metin Kitabı (December/Aralık 24-25, 2021). ed. Hülya Hamurcu-Ferit Yücebaş. (Bingöl: ISPEC Yayınları 2021), 304-325.
4) “Ahlaki Bir Değer Olarak Adaletin Eğitim Ortamında Tesis Edilmesinin Önemi ve Eğitim Sürecindeki Adaletsiz Tutumlara Dair Çözüm Teklifleri”, II. Uluslararası Din ve İnsan Sempozyumu (UDİS – 2021).
5) “Çocuklara Yönelik Cami ve Kur’an Kursu Hizmetlerinin Etkin Kılınmasında Kur’an Öğreticilerine Yönelik Teklifler”. Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Çocuk Tam Metin Kitabı (Kasım 6-8, 2020). (İzmir: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2020), 957-983.
6) “Aslın Aktarılmasında Usulün Önemi: Yeni Neslin Dilini Din Diliyle Buluşturmak” (I. Uluslararası Din ve İnsan Sempozyumu, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 10-12 Ekim, 2019).
7) “Örgün Eğitim Kurumlarındaki İslam Eğitimine Yönelik Bir Yöntem Teklifi: Temsîlî/Metaforik Anlatım” (Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi, İstanbul, 2018).
Bu içerik hakkında ne hissediyorsunuz?






